[Grafik] RivaTuner 2.05 - Tuning für die Grafikarte (ATI/NVIDIA)

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Brummelchen

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[Grafik] RivaTuner 2.05 - Tuning für die Grafikarte (ATI/NVIDIA)

RivaTuner 2.0 RC 16.2
RivaTuner erlaubt, das Maximum an Leistung aus einer Grafikkarte zu holen. In
den Händen unbedarfter Anwender kann das Tool aber auch schnell zu einem nicht
mehr kontrollierbaren Tuner werden, der in einigen seltenen Fällen eine Grafikkarte
sogar unbrauchbar machen kann.

Quelle + Download (2mb)
http://winfuture.de/news,28706.html
http://winfuture.de/downloadstart,1164721723,100.html
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8

Weiterführende Links (englisch)
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=200806
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8

Alternativ empfehle ich auch aTuner
http://www.3dcenter.org/atuner
Letzte stabile Version: aTuner 1.9.60.9147 für Windows 2000/XP
für Detonator/Forceware: 23.11 - 91.47
und für Catalyst 3.0 - 6.1* (not with CCC) (*not fully tested with Cat 6.1)
 
Zuletzt bearbeitet:
RivaTuner 2.0 Final ist erschienen

RivaTuner ist eines der besten Freeware-Tweaking-Utilities für Grafikkarten, die es für Windows gibt.

Mit dem Gratis-Tool können Sie auf undokumentierte Features von Grafikkarten-Treibern
zugreifen. Die Version 2.0 unterstützt neue Grafikkarten, die aktuellen ForceWare-Treiber
und enthält einige Bugfixes.

Das Verändern der Einstellungen bedeutet nicht zwangsläufig, dass Sie die Grafikkarte
so tunen können, dass die Performance deutlich anwächst. Doch können Sie mit der
Freeware die Darstellungs-Qualität verbessern. Bei Kompatibilitätsproblemen hilft das
Programm, den Fehlern auf die Spur zu kommen.

Übrigens: Radeon 9500-Grafikkarten können mit RivaTuner per Software-Update in
Radeon 9500 PRO oder 9700-Modelle verwandelt werden - und dass, ohne etwaige
Garantie-Ansprüche zu verlieren!

Hinweis: Der Downloadlink verweist Sie direkt auf die Homepage des Herstellers.
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8

Anbei eine Reg-Datei für ein Easter-Egg:
Special New Year present for all RivaTuner users. Direct3D triple buffering
forcing feature, one of the most deeply hidden and most wanted Easter Eggs, is
now unlocked and available for everybody!
(aus dem What's new)
 
Version 2.05
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
Minor bugfixes
  • Fixed I2C write routine for ATI R600 graphics processors family, which has been erroneously commented the previous version's source code.
  • Minor UI and localization fixes.

What's new
  • Updated databases for Detonator and ForceWare drivers. Added databases for ForceWare 163.69 and 163.71.
  • Improved driver-level overclocking module for NVIDIA display adapters:
    • Added new user interface for independent G8x GPU family shader clock control interfaces of the ForceWare 163.67 and newer drivers.
      New UI includes
      • New independent slider for adjusting shader domain clock.
      • New "Link clocks" option allows you to use either traditional shader/ROP clock ratio based overclocking or completely asynchronous shader/ROP clock overclocking. Now you may either tick "Link clocks" options and adjust ROP clock only, allowing RivaTuner to overclock shader domain using VGA BIOS default shader/ROP clock ratio similar to pre-163.67 drivers, or untick "Link clocks" options and adjust domain clocks fully independently.
      • New overclocking profile format supporting independent shader clocks. Please take a note that old overclocking profiles are not supported by RivaTuner, so you must recreate previously existing overclocking profiles.
    • Previously available power user oriented ShaderClockRatio registry entry is now obsolete and it no longer exists in RivaTuner's database. Previously available ratio based shader domain overclocking functionality is now fully covered by new independent shader clock slider and new "Link clocks" option.
    • New user interface is provided by default under ForceWare 163.67 and newer drivers under Windows Vista, however Windows XP owners can also force Vista specific overclocking interfaces usage by setting NVAPIUsageBehaviour to 1. If needed, shader clock control can be forcibly disabled and old traditional overclocking module UI appearance can be forced by setting NVAPIShaderClockControl to 0.
    • Power user oriented adjustable minimum and maximum clock slider limits have been expanded from 25%-300% to 10%-800%.
    • Added experimental SLI overclocking for Vista. Please take a note that I have no SLI rig for testing and development, so this feature has been added blindly and RivaTuner still doesn't provide official SLI support.
  • Minor UI changes and improvements.
Download
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163
 
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