[Grafik] VPU Recover has reset? Hilfe!

macleod2

treuer Stammgast
Hi,
ich spiele so ein bisschen WoW und auf einmal wird das Bild schwarz, danach flackert es und dann ist es wieder da. Dann steht auf dem Desktop:

"VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was noch longer responding to graphics driver commands".

Übersetzen kann ich mir das, aber warum ist das passiert? Muss ich jetzt was machen? Ist die Karte defekt?

Mein System läuft normal weiter, Treiberupdate für Catalyst habe ich auch mal gemacht.

Mein System:
XP Prof SP2, Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, Audigy2, 80 GB SATA Western Digital HD, 2,4 GHz Intel, EPOX 4G4A Motherboard, 500Watt Netzteil, Eizo FlexScan L767.

Treiber sind soweit aktuell. Und vor kurzem habe ich den auch mal gesäubert bzw. achte ich immer drauf, Temperatur habe ich kontrolliert, alles im normalen Bereich.

Danke im Voraus für die Antworten. :)

Gruß Mac
 
Ich grab den Thread mal aus weil ein Freund von mir das gleiche Problem hat. Hab ihm eine Sapphire Radeon 9600pro bei eBay besorgt (hatte vorher nur ne geforce 2mx). Leider stürzen so ziemlich alle Spiele nach ein paar Minuten mit der Fehlermeldung "VPU Recover..." (s. Anhang) ab. Ich hoffe mal das die Karte keinen Defekt hat, hab schon ne positive Bewertung geschrieben.
 

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Mir ist etwas ähnliches passiert -
nicht bei einem Spiel, sondern im normalen Betrieb.

Schuld war der neueste windowszertifizierte NVIDIA-Grafikkartentreiber,
ein Downgrade auf den Originaltreiber der GraKa hat das Problem behoben.
 
Wir hatten erst den Treiber von CD probiert und da gab es dann diese abstürze. Nächster Versuch war der aktuelle Catalyst 8.6 und da gab es dann seltsame Soundprobleme im Teamspeak und immer noch Abstürze. Dann den Omega, immer noch Abstürze und jetzt wieder der Catalyst 8.6 ...
 
Das VPU Recovery kann man im Catalyst Center auch ausschalten, d.h. den
entsprechenden Haken entfernen.

Ich hab dieses Jahr irgendwo (weiss nicht mehr wo) gelesen, dass das Feature bei manchen Games
fehlerhaft anspringt. Sorry, ich kann die Quelle nicht angeben, und auch nicht
bei welchen Games, aber einen Versuch ist es ja wert.


:) duff
 
Jetzt hat er es abgestellt und nun wird statt der Meldung der Bildschirm schwarz und er muss den PC neustarten.
 
Also stürzt die Graka tatsächlich ab. Das ist eine AGP Karte; hast du alle AGP Treiber von der Mainboard CD
installiert? Eventuell gibt's da updates...

Hast du den Thread ganz unten in 'Ähnliche Themen' schon gelesen?

Ich hänge noch den Text von ATI zum Thema VPU Recovery an.
hth
duff

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737-854: "DEVICE DRIVER IS STUCK IN INFINITE LOOP" or VPU Recovery Errors in Windows XP


This issue affects the following system configurations:

* Windows XP
* Any ATI display card

Based on our experience, the error "The drivers for the display adapter got stuck in an INFINITE LOOP" is a result of a system communication problem. On some systems, the error "Unable to complete a drawing operation", or an ATI VPU recover error may also occur.

This error does not occur on all system configurations.

This issue can occur using any motherboard or graphics chipset along with the Windows XP Operating system. It appears that in most cases this problem is due to a BIOS setting, specifically options affecting the way the RAM, CPU and graphics card communicate with XP and DirectX. Improper timing settings can result in system lockups or random system reboots.

This issue also affects different makes and models of video cards from various manufacturers.

In an attempt to gather more information on why this error occurs, ATI developed a component to catch when the INFINITE LOOP occurs. This component is called VPU Recover. If the display driver detects that the graphics processor has hung, VPU Recover will attempt to reset the graphics processor, eliminating the need for a system reboot.

VPU errors can occur mostly while using 3D applications and games. This error has also been known to occur in 2D applications as well.

This error message may occur in the virtual video adapter driver that is used by Symantec PCAnywhere. If PCAnywhere is installed on a computer where this error message occurs, visit the Symantec website to determine if there are any available fixes for your version of PCAnywhere.

At the present time ATI is still gathering information on the Infinite Loop condition.

The following suggestions may help to correct this issue:

1. Verify that the system has updated software.
2. Adjust basic settings within the system BIOS.
3. Adjust advanced settings with the system BIOS.
4. Test with different hardware configurations.

1. Verifying that the system has updated software

a) Update the display drivers.
Ensure that you have installed the latest ATI CATALYST software for your ATI product. Drivers for your video card can be found on the ATI website.

b) Ensure that all three DirectX Features are enabled.
Run the available tests to ensure that each of the three components pass.

c) Update your motherboard chipset driver software.
Updating your AGP chipset drivers can add stability to the PC and may help to prevent the Infinite Loop error from occurring.

d) Use the ATI SMARTGART utility to adjust AGP Reads/Writes.
In newer revisions of the Catalyst Drivers, a feature called SMARTGART was introduced. With the latest ATI CATALYST software installed, you can use the ATI SMARTGART settings to adjust the Fast Writes and AGP BUS speed.

Select Start > RUN, and type SMARTGART, then click OK.

Ensure that both the AGP Read and Write settings are On. If these are set to OFF, then enable them and restart Windows as prompted. As a test you should try disabling the AGP Write setting. NOTE: AGP Writes may not be enabled on all chipsets.

e) Update the motherboard BIOS. Any updates can be found on the motherboard manufacturer's website.

f) Make sure you have an adequate power supply.


2. Basic BIOS options.

NOTE: These options may vary depending on the type/version of your system. You may or may not have all these options present.

* Video BIOS Shadow - DISABLED
* Init Primary Display - AGP (Toggle this setting if your video card is PCI)
* AGP MASTER 1W/S READ/WRITE - ENABLED/DISABLED (Toggle this option)
* AGP Aperture size - 128 MB
* AGP Driving Control - AUTO
* Disable AGP 8x/4x mode in the BIOS.
* Disable AGP Fast Writes in the BIOS.
* AGP Driving Control - AUTO
* AGP Performance Control - ENABLED/DISABLED (Toggle this option)
* Assign IRQ for VGA - ENABLED
* System Bios Cacheable - DISABLED
* Video BIOS Cacheable - DISABLED
* VIDEO RAM Cacheable - DISABLED
* Read Around Write - ENABLED/DISABLED (toggle this setting)
* PnP OS installed - YES


3. BIOS Settings for ADVANCED USERS:

NOTE: These options may vary depending on the type/version of your system. You may or may not have all these options.

* Load optimized defaults in your BIOS
* Set your memory settings to default values (i.e., DRAM Timing = SPD)
* Lower the memory frequency to 133/166mhz (effectively DDR266/333mhz)
* If available, increase AGP Voltage to 1.6 - 1.8 in the BIOS
* SDRAM Cycle length - 2.5
* Bank Interleave - ENABLE/DISABLE (toggle this setting - It will only make a difference if you have more than one memory module.)
* DRAM Burst length - 4


4. Recommended Hardware changes:

* Test system with a single memory module if multiples are being used.
* Test with different memory modules.
* Test with a different Power supply.
* Disable/Remove ALL non-essential hardware i.e. sound card, network card, additional HDD etc.
* Test the video card in a different PC.

Additional Information on the Infinite Loop:

Staying Out Of The Loop - Staying out of the loop

Microsoft Knowledge Base - Error message in Windows XP: "STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER"

* Knowledge Base Rating Survey: This is your opportunity to rate our Knowledge Base articles


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Topic #: 737-854
Date Created: 1/20/2005
Modified: 4/18/2008
Times Viewed: 28107

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VPU Recover- Freeze - Konflikte -die Lösung

Ich habe das Problem mit einer ATI HD 3850 gehabt. Das Gerät steckt in meinem NFORCE3 Board von ASROCK mit einem x2 6000+.

Bei Medieval Total War 2 hatte ich nun ständig Freeze in Schlachten. Ich habe nach langem hin und her mit verschiedenen Treibern folgendes gemacht.

- Gehäuse geöffnet und damit Hitze entsorgt
- Chipsatzreiber neu installiert
- AMD Dual Core Patch installiert

Jetzt meldet sich VPU Recover nicht mehr, da wahrscheinlich der RAM der Grafikkarte sich nicht mehr so erwärmen kann. Total War friert auch nicht mehr ein.

Es ist also meines Erachtens bei diesen Karten auf eine gute Kühlung im Gehäuse zu achten. Gut zu wissen und ich hoffe dieser Post hilft etwas weiter.
Es haben ja scheinbar ganz viele mit den HD 3850ern zu kämpfen.
 
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